Agata
Manosa

The Body Shop wspiera walkę z HIV/AIDS.

2011-12-01 - Agata Herbut

The Body Shop, we współpracy ze znanym i cenionym fotografem Johnem Rankinem
Waddellem (pseudonim Rankin), rozpoczął międzynarodową kampanię, której celem
jest zachęcenie jak największej liczy osób do przyłączenia się do walki z wirusem HIV.
Wirus HIV nie zna granic – aby zwrócić uwagę na ten niepodważalny fakt, w kampanię zaangażowały się różne osoby, które nie chcą pozostać obojętne wobec problemu. Zostały one sfotografowane przez Rankina.
Kampania prowadzona jest we współpracy z UNAIDS (Wspólny Program Narodów
Zjednoczonych ds. HIV/AIDS) i ma na celu przypomnienie nam, że jest wiele rzeczy,
które można zrobić, aby pomóc nosicielom wirusa. Począwszy od aktywnego wspierania walki z HIV, aż po noszenie symbolicznej, czerwonej wstążeczki 1 grudnia.




„Liczba zarażonych systematycznie wzrasta, szacuje się, że obecnie
około 33 miliony ludzi żyje z wirusem HIV. Zdaniem Rankina „ważne
jest, aby zająć stanowisko w sprawie, która tak poważnie dotknęła
ludzkość. HIV/AIDS nie zniknie. Musimy stale edukować społeczeństwo,
nie tylko w zakresie zapobiegania i leczenia, ale także zrozumienia
i współczucia. Jest to nadal stosunkowo nowa choroba i pomimo tego,
że ostatnie 20 lat pomogło obalić wiele mitów dotyczące HIV i AIDS,
przed nami jest jeszcze długa droga.”



Annie Lenox, która jest twarzą kampanii:


Sklepy The Body Shop będą wspierać partnerskie i charytatywne
organizacje walczące z HIV/AIDS na całym świecie poprzez sprzedaż
czerwonej wstążeczki podczas Światowego Dnia AIDS. Także w polskich
sklepach będzie można kupić, czerwoną wstążeczkę – 3 zł z każdej
sprzedaży przeznaczymy na rzecz organizacji Pozytywni w Tęczy.



Nie bądźmy obojętne!