“W Polsce od wielu lat wzrasta zachorowalność na raka piersi, zaś w w ostatnich latach przyrost ten przybrał na sile. Wzrost zachorowalności dotyczy zwłaszcza nowotworów piersi u kobiet w wieku pomenopauzalnym i związany jest ze zmianą stylu życia kobiet polskich, szczególnie tych elementów stylu życia, które wpływają bezpośrednio na metabolizm hormonalny. Te zmiany widoczne są także w różnicach zachorowalności i umieralności na nowotwory złośliwe w mieście i na wsi. Częściowo powodem jest występowanie w mieście większej liczby czynników rakotwórczych związanych z uprzemysłowieniem, a także z przedłużeniem średniej długości życia. W porównaniu z innymi krajami ryzyko zachorowania na raka piersi w Polsce można okreslić jako średnie; statystycznie co 16 Polka zachoruje na tą chorobę.” (www.rakpiersi.pl)
Drugi rok z rzędu piszę to samo, dlaczego? Ponieważ liczby, które przytoczyłam są przerażające – i tak jak w tamtym roku zrobię wyliczenia i w tym – blogów urodowych na stronie zrzeszającej beautyblogs.pl jest ponad 1000, co oznacza, że statystycznie conajmniej 50 spośród nas – bloggerek będzie miało raka piersi. Straszne?
Jedna z akcji, którą wesprę w październiku to zakup produktów Estee Lauder/Clinique. 20 lat temu pani Evelyn H. Lauder zapoczątkowała Kampanię na Rzecz Walki z Rakiem Piersi The Estée Lauder Companies i stworzyła wraz z magazynem SELF Różową Wstążkę, która stała się ogólnoświatowym symbolem zdrowych piersi. Hasło tegorocznej Kampanii „ODWAGA. Uwierz w świat bez raka piersi. Jesteśmy tu, aby stało się to prawdą” podkreśla 20letnie zaangażowanie firmy oraz naszych partnerów w walkę przeciw rakowi piersi poprzez edukację i badania. Podkreśla również konieczność kontrolowanie stanu swojego zdrowia poprzez regularne samobadanie i wizyty u lekarza.
Dzięki sprzedaży produktów oznaczonych różową wstążką (w Sephorach już je widziałam!) zebrane zostaną fundusze, które wesprą badania nad rakiem piersi, prowadzone w Międzynarodowym Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.
Jakie produkty w tym roku zostały oznaczone różową wstążeczką?
A ja ze swojej strony – proszę Was, abyście się odważyły. Odważyły znaleźć numer telefonu, zadzwonić, umówić się na badanie, pójść na badanie i odebrać wyniki. Zapiszcie na badanie swoją mamę, babcię, siostrę i przyjaciółkę – najfajniejsza rzecz na świecie to dbanie o siebie i swoich bliskich.
Ceny produktów objętych akcją Różowej Wstążki:
DKNY Fresh Blossom EDP 249PLN/50ML
CLINIQUE Dramatically Different Moisturizing Lotion z breloczkiem Różowej Wstążki 175PLN/200ML
ESTEE LAUDER Reparator Perfectionist CP+R z breloczkiem Różowej Wstążki 445PLN/50ML
CLINIQUE Chubby Stick nawilżający balsam do ust w kosmetyczce – 79PLN
ESTEE LAUDER Pomadka i błyszczyk w kosmetyczce – 140PLN
LA MER The Hand Treatment 360PLN/200ML
BOBBI BROWN BCA Collection „Pink Peony” Illuminating Bronzer plus mini Face Blander Brush 150PLN